lørdag den 19. april 2014

Trøje med lynlåse.... eller min Vams

Trøjen her, som var kærlighed ved første blik, er nu blevet min. Modellen har intet navn - bare Genser med glidelåse. Det er Kari Hestnes, der står bag "Du store Alpaka"
Den passer perfekt. Den er strikket i str. M på pind 5 i disse 3 farver. Jeg valgte dog Soul i stedet for Sky
Opskriften er downloadet gratis, hvor garnet er købt - nemlig hos strikaf.dk, som i øvrigt har påskeæg - rabat lige nu. Du skal dog være oprettet som kunde for at få adgang der til

Jeg har fulgt opskriften og som der ofte sker, så indeholdt den mere end jeg lige kunne se på fotoet.
Fx er der perlestrik i sidepanelerne. Forstykket strikkes smalt og glat. Ved monteringen går noget af ryggens sidepanel om foran og sys til ned foran i begge sider.
En anden fin detalje var lynlåsene foran - til pynt
Den har været hurtig at strikke, er lun og blød og let som en fjer.
Jeg kan allerede fornemme, hvor dejligt den bliver at putte sig ind i, som at få en varm og kærlig omfavnelse.
Desværre glemte fotografen at sige "træk maven ind og skyd brystet frem", men pyt - I kan sikkert sagtens se bort fra det
En forelskelse der har været dejlig at realisere
Så er jeg klar til grønt indlæg i næste uge i regnbuelegen
God påskeweekend

8 kommentarer:

  1. Det er nu også en flot farve :-)

    SvarSlet
  2. Nej hvor lækker, min får ikke det rigtige "fluffy" look, men det må den næste så få. Er sikker på det bliver et ht. Fortsat god påske

    SvarSlet
  3. Dejlig, dejlig trøje. Den ville passe meget fint i min garderobe :-)

    SvarSlet
  4. Den er godt nok flot. Og sikke mange fine detaljer.

    SvarSlet
  5. Hvor er den blevet flot. Du er bare god til at sætte farver sammen☺

    SvarSlet
  6. Lækker trøje, og det med maven og brystet har jeg tænkt rigtig tit på det seneste... Det siger kiropraktoren, bare på en anden måde ;-)

    SvarSlet
  7. Ragnhild Nielsenfredag, maj 12, 2017

    Jeg har forsøgt at finde / købe opskriften på denne flotte vams. Det er ikke lykkedes. Hvordan kan man få fat i den ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan skrive til mig ellen50larsen@hotmail.com

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.