mandag den 19. februar 2018

Mor Aase garn og Give Away

For længe siden skrev en sød strikkedame til mig og spurgte om jeg kendte Mor Aase garn

Jeg har ofte set det i Rema 1000, men også hørt at det skulle være stift at strikke af

I sidste uge var det igen på tilbud - og hun mindede mig om, at det nok ville blive revet væk. 
Jeg besluttede mig for at give det en chance

Der blev lavet adskillede strikkeprøver, som blev vasket. Det lovede godt.
De blev blødere efter vask og holdt strikkefastheden
Jeg valgte den på 16 m p 4.5 mm

Det kom der denne lille "Snefnug" ud af. Prismæssigt må jeg sige: "Her kan alle være med."

Str 2 år. Forbrug knap 3 ngl og 20 gram af den lyse = ca 40 kr

40 kr for en lille varm trøje. 

Garnet var for mig fint at strikke med. Ikke det jeg havde frygtet i hårdhed. Jeg har prøvet noget, der var mere rustikt 

Trøjen blev blød og dejlig efter uldvask i maskinen. 
Den vil være god som en udetrøje over en langærmet T-shirt
Slidstærk også. 80% uld og 20 % nylon. Det er jo et strømpegarn



Positiv oplevelse. 

Det vil være oplagt at strikke fx. "Udienfart" eller "Stikirend" i Mor Aase garn

Give Away: "Snefnug" str ca. 2 år kan du få med ved køb af en opskrift her, du skal blot 

bede om den eller få den som medlem af min strikkegruppe, hvor den ligger i 

"filer".



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.