lørdag den 19. december 2015

20. decembertip .... magisk knude

Julen nærmer sig men listige skridt

den kan bare komme an

Gaverne er ved at være på plads

Ænderne er i hus

Planer er lavet for de næste dage

I dag skal der bages boller til fryseren og juletræet skal på fod

måske bliver det også pyntet

lister over indkøb skal laves

der bliver også tid til lidt strik og håndbold

Dagens tip er jeg glad for - især når der strikkes af nøgler, hvor garnet hurtigt slipper op

- man er så dejlig fri for at hæfte ender efterfølgende

På youtube findes mange videoer med denne vidunderlige knude - jeg har valgt denne:


     

I uld bruger jeg også ofte spyt/splejse metoden

Så blev noget af juletræspynten fundet frem

Glædelig20. december

Hjerter, kræmmerhuse og stjerner har jeg syet for mange år siden og stjernerne er hjemmeflet



4 kommentarer:

  1. Inden mit hus fyldes med børn og børnebørn, vil jeg benytte lejligheden til at ønske dig og dine en rigtig glædelig jul. Tak for en rigtig hyggelig julekalder blog, jeg vil forsøge at gemme alle dine tips et godt sted, så jeg altid kan finde dem. Glædelig 4 søndag i advent.

    SvarSlet
    Svar
    1. Også glædelig jul til dig Marianne - og tak for din hilsen.

      Slet
  2. Tak for det fine tip - har hørt om knuden før, men har ikke taget mig tid til at undersøge den nærmere, før den havnede lige på min skærm - fra dig :-)
    Vi er også næsten færdige - mangler at købe en enkelt julegave, juletræ og så et par småting ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Glædelig jul til dig Madam Sand og tak for alle dine "besøg" med efterfølgende kommentar. Det er så hyggeligt

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.