onsdag den 14. oktober 2015

Mountain High - dag 2


Jeg er inviteret med på bjergbestigning af Heidi Kirrmaier
 
"Have you ever been invited to take a hike up a mountain and wondered why you would do it, until you reach the top, and then realize it was all worth it for the view?

This design is sort of like that.

You knit what seems to be an ordinary top down pattern with a couple of extra increases and decreases, and some garter stitch details along the way, all the while quite possibly wondering what you are doing them for.

But once you bind off and try it on, you see the effect that those extra little steps have had.

The result is a simple and flattering pullover; one which has details that give you pause

when you look in the mirror and make you appreciate the view!"

Og det er en spændende tur, ind til videre.

Det har krævet koncentration undervejs

Det er vigtigt at få øje på alle de små "usædvanlige" ting, der skal gøres undervejs.

Men Heidi Kirrmaier er en god bjergfører. Jeg føler mig på ingen måde fortabt.

Tværtimod. Jeg føler mig taget ved hånden trin for trin

I sandhed en god vejviser - jeg har ikke brug for nogen parleur

Målet der skal nås er mit valg


Den er designet som en oversize - så derfor valgte jeg at strikke en str. mindre, end jeg plejer

Nu er den lige prøvet - og den passer perfekt.

Så der er ingen grund til ikke bare at forsætte turen op af bjerget.

Og jeg må da indrømme, at jeg glæde mig til den "pause" :) - når jeg kan kigge mig i spejlet

efter endt tur.

Nogle spurgte til garnsammensætningen. Jeg havde købt garn til A Cardigan af Ruth Sørensen.

Til den skulle bruges en sammensætning af højlandsuld og cottonwool. Da strikkefastheden på de to trøjer er ens, og jeg valgte at lade mig friste af bjergbestigningen - så var det det garn, der var nok af på lageret

I øvrigt har jeg strikket nogle af mine Uldvarmere i den kombination - og jeg synes det er lækkert sammen - blødt og tæt

Blødere end når jeg tidligere har brugt to højlandstråde sammen - men det udligner sig vist i vask

Kombinationen kan anbefales - men man kan jo lave sig en STRIKKEPRØVE

I eftermiddag var jeg ude i den friske luft - det går fremad med virusangrebet.

Det bedste er, at nattesøvnen stille og roligt får flere timer, så hosteriet er henlagt til dagstimerne

Men min form for bjergbestigning giver heldigvis ikke åndenød

God onsdag






9 kommentarer:

  1. Mountain High... hva for hyggelig mønster. Ønsker deg videre masse glede med bjergbestigning... og god form :-))
    Gleder meg å se ferdige genseren. God kveld.
    Hilsen sender Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Viola - måske du vil med på turen?

      Slet
  2. Det tegner flot... Jeg var inde og kigge projekter ba mønstret.... Synes det er forskelligt hvr oversize den er strikket. Den er nu flottest i lidt mere kropsnær version. Glæder mig til at se din vokse frem... Jeg kunne fristes.... Uld/cottonwol... hm.... Hvad med uld/silkwool?

    SvarSlet
  3. Jeg har også valgt en størrelse mindre - hendes opskrifter er så gennemførte med mål, så jeg kunne se, at denne skulle ned i M1 - plejer at strikke M2 efter hendes indbyggede "oversize" Har lige prøvet den igen efter strik i aftes - og hold da op hvor den sidder flot over busten. Raglanærmerne falder perfekt. Du kan da sagtens bruge uld/silkwool - alt handler jo om strikkefasthed, så hvis ..... så go for it. Jeg kunne også tænke mig den i en lettere udgave med silk mohair fx hvis det kunne passe med en uld

    SvarSlet
  4. Den har en meget flot pasform.Sidder perfekt over skulderne.Det er vanskeligt at finde mønstre der sidder godt der.Raglanindtagningerne giver de flotteste skuldre-efter min smag,specielt hvis ærmet starter med få masker ved en top down.
    Fortsat god strikning.

    m.v.h. Brit

    SvarSlet
  5. Den ser vel nok spændende ud. Håber du kommer dig over din virus.

    SvarSlet
  6. Det er en super lækker garnkombi, som jeg selv bruger lige nu. Også silkwool og højlandsuld er super sammen :-) Jeg har forsøgt mig med Kirmeier, men jeg gav op... allerede ved nakken! Har så svært ved at koncentrere mig, at det kiksede fuldstændigt og jeg fattede ikke en meter, men jeg vil forsøge mig igen, for nu vil jeg jeg også have sådan en som din hihi. Den er skøn og i min størrelse er oversize bare perfekt.

    SvarSlet
  7. Hvordan får du oversat opskrifter fra Ravelry.....flotte, flotte modeller, men jeg er usikker på at binde an med opskrift på engelsk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede også en gang at engelske opskrifter var en umulighed. Men så startede jeg med en og fik lært mig nogle udtryk og allerede anden gang var det nemmere. Alle udtryk jeg ikke kender søger jeg på youtube, så får jeg vist hvordan, det skal gøres. Bare hop ud i det- der er altid nogen, der gerne vil hjælpe

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.