fredag den 10. juli 2015

Isblomst endnu en gang ....

Til Smilla på snart 7

Jeg har fået strikket en del "Isblomster" på det sidste -

Et dejligt mønster, som kræver koncentration, men som er meget enkelt, når man har et godt diagram

Og når man selv laver et med indbyggede holdepunkter, så går det derudad.

Vejret har været til fordybelse - strikningen har næsten været, som at sidde indenfor og løse krydsogtværs

Smilla er en lang tynd pige, som har en overvidde på 58 cm, så hun passer fint samme maskeopslag, som min opskrift til 3-4 år.

Denne udgave er modificeret med en ekstra udtagning og så ellers bare 12 cm ekstra længde.

Desuden er jeg for at undgå "bulen" i halsudskæringen" startet et andet sted i mønsteret.



Ærmerne stritter knap så meget på denne - disse har jeg lavet lidt a la "Ditlev"- blusens ærme.

Jeg samlede maskerne op og tog jævnt ind ved at strikke to masker sammen - med 6 masker i mellem.

Det giver en fin runding over skulderen.


Det dejlige ved top down er de forskellige muligheder, der kan afprøves.

Smilla ønskede sig brændende min Isblomst str 3-4 år - og selvom den passede hende foroven, så skal længden jo være der. Farven Flødeskum skulle det bare være - uden tvivl.

Så en bestilling på Flødeskum måtte afsted.

78 gram Blackhill Cottonwool fra garnudsalg.dk er der brugt på p 3.5.

Overvidden er 60 cm og længden 43 cm

Nu er den klar og Smilla bliver 7 om få dage - mon ikke også den kunne være fin den første dag i 1. klasse?

Store pige - som tiden iler

Isblomst kan for øvrigt købes på Ravelry

God weekend





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.