lørdag den 16. maj 2015

Stjernestund ....

Strikkekrise .....Har man hørt så galt ....

Kan man miste lysten til at strikke?

Så galt er det nok ikke fat ...

Men....

i hvert fald er jeg ikke rigtig "tændt" på noget strik lige nu.

Så på den front, sker der ikke meget og det fylder ikke i min hverdag. Lige nu.
 


Måske er jeg bare på vej ind i en ny fase :)
 
Jeg er så småt i gang med at forberede den.
 
Sådan stille og roligt.
 
Jeg er begyndt at indrette mit hjem til den nye tid, der er lige om hjørnet - næsten da.
 
Jeg har to værelser i huset - et syrum og et arbejdsværelse til lærerforberedelse.
 
Men da forberedelsen nu er henlagt til skolen, og værelset har stået ubenyttet hen i indeværende år -
så skal der ske noget.
 
Jeg har haft ældste datter fra Ribe på besøg et døgns tid. Af hende fik jeg en skøn rumdeler for nogen tid siden.
 
Den fik vi samlet. Så nu skal det gamle arbejdsværelse laves til mit "Strikke-rum".
 
Først forestår der dog en del oprydning af bøger, papirer mv.
 
 


Vi havde lejlighed til at besøge Kirstens Smykkeværksted, hvor min datter lavede en smuk halskæde til mig, som forsinket mors dags gave og et smukt armbånd til sig selv.
 
 
Først findes de smukke sten i yndlingsfarverne i Kirstens store udvalg. Dernæst skal de lægges op.
 
Der blev flyttet rundt og arrangeret - her det smukke resultat.
 
 
 
Jeg fik selv lavet et par nye fronter til min udskiftelige kæde. 
 

 
Kirstens værksted er et dejligt sted og et besøg værd. Vi kunne have tilbragt mange flere timer der.
 
Men et døgn har jo kun 24 timer - og vi skulle også nå at gå en tur, samle reol og spise sushi.
 
 
På gåturen kunne vi  konstatere, at 9 små dunhoveder var sat i søen.

Datteren kørte hjem igen fredag, hvorefter jeg nåede i cirkus med mine børnebørn.

Og her sidder jeg nu. Det er kun lørdag først på dagen.

Kaffen er drukket.

Weekenden er min - ingen planer - mission oprydning kan fortsætte

- når jeg lige får smidt stængerne ud af sengen.

God weekend

 

5 kommentarer:

  1. Strikkekrise ....det går ikke, du er jo min store inspirationskilde ;) flotte smykker I fik lavet, måske jeg skulle lade mig inspirere ? God weekend

    SvarSlet
  2. Dejligt med dage der bare er til uden planer...men uden strik...suk det er straks værre .... Håber du finder inspiration, og garn kan vi jo bare konstatere du ikke lige kommer til at mangle foreløbig :-) smukke smykker.
    Held og lykke med indretnngene...vi har også et ledig værelse som pt står ubenyttet efter yngste flyttede hjemmefra...hmmm...måske jeg også må få et strikkeværelse :-)

    SvarSlet
  3. Så dejligt at få indrettet et rum til strik.Jeg havde fornøjelsen af at smide alle alle alle mine papirer - mødeting, undervisningsmaterialer, gode idéer og alt det, jeg slet ikke skulle bruge mere, når jeg gik på pension. Det gav mig mange mange hyldemeter. Hold op, hvor var der meget. Og ud røg det uden fortrydelse. Men Steen bruger stadig værelset til forberedelse, så ingen decideret strikkerum der - endnu. Men plads på hylderne til mønstre og garn. Og alle mine syting også.
    Smukke kæder fra Kirsten i Ikast.

    SvarSlet
  4. Skit med du ikke lige har strikkelyst du fylder jo dagen med en masse andet godt.
    Spænde med et helt strikke værelse 😊 dit garnlager kan ny blive udviget kan jeg se. Uf det er farligt. Håber du nød weekenden.

    SvarSlet
  5. Åh... du bruger da bare tiden effektivt... Der skal jo skabes rum for alle dine strikkeprojekter...Dejligt at få et værelse til sit udstyr! Og så kommer alle ideerne nok af sig selv...
    Spændende butik I har besøgt...

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.