lørdag den 24. januar 2015

Stenvarde færdig

Sidste lørdag startede jeg på "Stenvarde" af Annette Danielsen

Opskriften findes i bogen Grønland. Jeg har ikke brugt anbefalede garn som er en tweed fra Isager

I formiddags blev trøjen syet sammen og ligger nu og vugger i vaskemaskinen. 

Den er strikket på p 5 1/2 - så det gik tjept


                           


Garnet jeg har brugt er en Donegal Raw fv curry sammen med en Blackhill alpaca fv solsikken 7255.

Den første fås vist ikke mere - begge er købt hos garnudsalg.dk

Der er brugt ca 315 gr af ulden og 110 af alpakaen. Størrelsen er Medium

Lyset udenfor er perfekt til fotos i dag med al den sne, der er kommet i løbet af natten. 

                       
Under strikningen er jeg blevet godt underholdt, idet jeg lyttede til denne dejlige bog, som har sat mange tanker i gang. 

                         
  
Den kan varmt anbefales.

God weekend


6 kommentarer:

  1. Hvor er den flot, og sikken en farve. Helt perfekt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg bliver også glad for den - garnet blev meget blødere efter vask - en lun vams

      Slet
  2. Den er superflot. Og rigtig god farve. Det er så dejligt at lytte til en bog. Tak for anbefalingen. Vil se, om den kan fås på biblioteket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne bog er ikke en man lige glemmer - stof til eftertanke. Den fås på ereolen.

      Slet
  3. P 5,5 er noget der vil noget! Tweed og alpaca.... hm, jeg købte tweed på Samsø....
    Den er blevet flot; rustik og lækker på en gang.
    Jeg skal have fjernet nogle ufo'er før jeg har lov at starte nyt op.... uuuuhhhh det er hårdt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh ja de ufoer - måske bliver vi inspireret alt for meget via blogs mv. :)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.