torsdag den 29. januar 2015

Små lune veste....

Håndboldkampene er blevet nydt i fulde drag. Januars højdepunkt.

Kampen i aftes mod Spanien var spændende og underholdende.

Desværre løb tiden ud og Danmark tabte med et enkelt mål. Så tæt på. 

Det har været dejligt at have noget at glæde sig til her i den kolde vintermåned. 

Dagen er nu tiltaget med halvanden time. Det mærkes om eftermiddagen, hvor det stadig er lyst, når jeg kommer hjem fra arbejde.

Meget strik bliver det nu ikke til under selve kampen. Jeg vil ikke undvære de gode detaljer og oplæg. 

Men disse to veste blev det til, mens kommentatorerne analyserede kampene før, under og efter.

Jeg har strikket dem i garn fra lageret i Supersoft uld fra Garngaragen i dobbeltgarn og brugt ca 70 gram til hver. De er strikket på p 4 1/2, så det går hurtigt.

Størrelsen er ca  6 - 12 mdr. Jeg strikker god længde på, så den kan vokse med barnet lidt længere. 


Jeg fik lige monteret den første i farven, som kaldes Scarab. 

Den brune eller farven Bracken må vente med montering, for om lidt skal jeg til aftenmøde på skolen.

Egentlig opskrift har jeg ikke brugt - jeg har tegnet og skitseret ud fra strikkefastheden og kigget størrelsesmål i strikkebøger.



Et aftenmøde venter på skolen. Vestene ligger nu her og venter på at lune en lille krop

God aften


1 kommentar:

  1. Det var brandærgerligt, at de tabte. Mon ikke vi alle gerne havde set dem med medaljer - helst guld. Selvfølgelig ;-)
    Fine veste du får strikket.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.