torsdag den 13. november 2014

Nye projekter ad libitum - herunder Maestro no. 3

 
Denne top hoppede af pindene i weekenden.

Cirka 100 gr recycle cotton fra garnudsalg er brugt. En rest fra da jeg strikkede "Under Uret"
 
- et lækkert blødt garn. Jeg har strikket på pind 3. Det er en str 2 år. Udgangspunktet er en top fra bogen "All you Knit is love" af Susie Haumann. Jeg kan rigtig godt lide mange af hendes opskrifter.
 
Nu er den lagt ind her på min FB-side


Ellers er jeg i øjeblikket mester i at sætte gang i det ene projekt efter det andet. 
 

                

Rastløsheden er over mig. Jeg er meget påvirkelig af lange dage på skolen - mangel på frisk luft og motion. Ikke mindst er jeg træt af mig selv, at jeg ikke bare hanker op og kommer ud.
 
Påvirkelig af mangel på lys og gråvejr. Mørkt når jeg tager på arbejde - næsten mørkt, når jeg kommer hjem.


Maestro
Ovenfor har jeg påbegyndt Maestro af Heidi Kirrmaier - en julegave til ældste datter, som hun har ønsket sig. Den er dejlig at strikke - topdown og ud i et.  Jeg elsker de fine detaljer.

Det er så min tredje. De to andre ses i menuen til højre.
 


Jeg har virkelig samlet garn til huse - dette er bare et lille udvalg - snart kommer mere til. Garn-garagen og Ulstrupgarn har udsalg, så nu har jeg samlet sammen til min 3. alder. Sådanne farver kan bringe glæde. Nu skal jeg bare have tiden - men den tager jeg mig om et lille års tid.

På Instagram blev jeg inviteret til en lille "lys-leg" - det er så godt med levende lys i den mørke tid

                


Så tak Jytte for at være med til at tænde mit lys i dag.










2 kommentarer:

  1. Jeg kan nikke genkendende til din rastløshed og det med ikke at få frisk luft. Når det er mørkt hele dagen (og det er det også, selvom man ikke skal på arbejde!) så er lysten til at komme op/ud/igang på et kriminelt lavpunkt...
    Jeg striksurfer og får alt for meget igang på pindene og for lidt til side af praktisk arbejde.... Man kan jo ikke se, hvor man kommer til!!!
    Med alt det dejlige garn er du da klar til en arbejdsfri tilværelse!!!
    Din Maestro ser dejlig ud, god gaveidé.

    SvarSlet
  2. Tak Anna for dine kommentarer - nu har jeg taget en beslutning om at gå en tur hver dag min. 30 min. Så må jeg se om jeg er til at regne med :) Ja, jeg er meget klar til arbejdsfri tilværelse - og det spiller nok også ind. Jeg vil hellere arbejde i garn end den nye skolereform.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.