lørdag den 23. august 2014

Et lille tip .... Og Laneway på ny!

Den sidste uges tid er gået med småtterier.

Små fine babyprojekter, som har været gode at have i en travl tid, hvor jeg ikke har kunnet koncentrere mig om det store - og heller ikke haft energi.

Det har været hårdt at starte op med så meget nyt - og den megen uro det har været at få nye arbejdsvilkår og ny skolereform.

Det er hårdt for en gammel hest at gå fra rent trav til galop.

Nu er det weekend og jeg har følelsen af overskud igen.

Derfor er det nu tid til for anden gang at starte op på Laneway til datteren min. Jeg har fået mere af den sorte recycle købt, så jeg ikke løber "tør". Jeg har så samtidig købt en råhvid til striberne - også i recycle.

Jeg har indset, at det måske er bedst at strikke på pind 3, så passer strikkefastheden ud fra min strikke- og vaskeprøve. Det kniber lidt med antal rækker, men mon ikke det går?

Jeg kan ikke sådan lige prøve undervejs, da hun bor i København, men hun prøvede mine andre forsøg, som jeg har ladet ligge fremfor at trevle dem op.

Jeg glæder mig til at komme i gang. Det er dejligt at strikke til nogen, jeg holder af. Undervejs puttes der mange gode og varme tanker ind mellem maskerne. Det luner jo alt sammen ;)

Og nu dagens tips -

Hvis du som jeg har flere projekter i gang og derfor må bruge dine knitpro flere steder, så kan det være rart at huske, hvilket str pind pågældende projekt er strikket med.

Så fiffet er at binde knuder på den løshængende tråd fra opslagningen på strikketøjet - svarende til pindens størrelse.

Hvis jeg strikker med 3 1/2 binder jeg 7 knuder. Næste gang jeg tager strikketøjet frem, ved jeg ved at dividere med 2, at det er 3 1/2, der skal i igen.

Så her har jeg lige taget p 3 ud - for nu skal den bruges til Laneway

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer:

  1. God idé! der findes også de der dimser du putter på ved enden af snoren, med nummer på.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Sådan nogle knuder koster selvfølgelig ikke noget - men ellers er nummerviserne fra KnitPro også helt fine :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hm ...vidste slet ikke sådanne fandtes - men ville nok købe garn for pengene i stedet ;0)

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.