lørdag den 19. juli 2014

Ude godt ....men hjemme bedst

Efter en uge på højskole og direkte derefter en uge i sommerhus med børnebørnene - ja, så må jeg indrømme, at det er godt at være hjemme igen.

Rart at få lidt egentid til fordøjelse af alle de gode oplevelser.

Højskoleopholdet bød på så megen inspiration, som jeg har lyst til at gå i gang med.

En af dagene besøgte vi Ribes veludstyrede garnbutik, som jeg havde et gavekort til. Kursister fra højskolen fik denne dag 20 % rabat. Gavekortet blev omsat til mit første kit. Efter et spændende foredrag om Elizabeth Zimmermann, som jeg er blevet optaget af, fik jeg lyst til at prøve noget af Hanne Falkenberg, som er meget inspireret af E.Z.

Jeg fik også et par opskrifter med hjem. Efter kursus i mønsterstrik har jeg ikke umiddelbart fået blod på tanden til at lave et sjal, men Bodil Munch laver også andre fine ting såsom denne jakke, som jeg fik opskriften på.

Hækling skal jeg også prøve kræfter med. Sidsel Sangild var en inspirerende underviser, så hos hende købte jeg opskriften på pulsvarmere - det burde være overkommeligt.

Hos Charlotte Kaae blev der lavet prøver i teksturstrik, hvor der også er nogle teknikker, der skal afprøves.

Heldigvis fik vi kompendier med hjem, så det kan tages frem igen og igen.

Meget blev der ikke strikket på det medbragte strikketøj. Jeg fik strikket ærmerne færdig til "Adam", som jeg er i gang med for at prøve Contiguous- metoden, når man strikker nedefra.

Kroppen fik jeg strikket på i sommerhuset.

Så i dag i det lumre vejr, har jeg siddet i skyggen og samlet krop og ærmer, så nu er jeg i gang med ærme-metoden.

Let og lige ud ad landevejen. Ulempen er dog, at den ikke kan prøves undervejs som top down strik.

Så jeg er spændt på resultatet.

Ugen i sommerhus bød på mange dejlige oplevelser med børnebørnene på 2 og 5. Det er en god måde at være sammen på i længere tid. Især når forældrene også er med.

Og ikke mindst bød ugen ved Limfjorden på de smukkeste solnedgange - (øverste billede er kl 22.30)

I sommerhuset havde jeg ikke netadgang, så jeg har glædet mig til at komme på bloggen igen - og nu skal jeg rundt for at se, hvad der er gang i udi blogverdenen.

Instagram har jeg kunnet komme på ind imellem

Men nu er jeg her - mon I stadig læser med?

Forhåbentlig nydes sommeren, mens den ER

 

 

 

 

2 kommentarer:

  1. Sikke en solnedgang!
    Det har været en formidabel sommer.... for varm til mig, så jeg holder mig i skyggen! Men om aftenen kan jeg være aktiv, gå tur, nyde solnedgangen...
    Nå, så du er ikke til sjaler!!! Hrmpf!
    Pyt... Det er et par dejlige projekter du har med hjem. Jeg har strikket vesten, både til mig selv og til min mor. Den er sjov at strikke, den sidder godt og er superanvendelig. Jeg er spændt på at se den i dine farver, jeg har strikke i blå/grønt og hvid/grå/sort.
    Er også spændt på din evaluering af Contiguous nede fra/op... Det bliver da en god trøje!

    SvarSlet
  2. Sikke en masse spænde ting du har fået fyld i opleverkufferten til trængte tider. Både af det kreative og det sociale dejligt, også forsat god sommer til dig.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.