lørdag den 10. maj 2014

Lilla indlæg i regnbuelegen

Hm...må lige afslutte regnbuen med lidt lilla, selv om det ikke er en farve, jeg bruger meget.

Underligt for jeg synes faktisk den er meget smuk.

Pædagogfarvet blev den kaldt tilbage i halvfjerdserne, hvor hønsestrik og en lillafarvet ble, som tørklæde var in.

Måske er der noget der - lærere vil jo helst ikke sættes i bås med pædagoger.

Fx kan jeg utrolig godt lide grå og lilla sammen. Jeg brugte det i mit Bolt - tørklæde, som jeg aldrig får brugt.

Min veninde holder meget af farven og er ikke bange for at bruge den. I hvertfald var det den hun ønskede til sin 60 års dag, hvor jeg strikkede den "Den spanske blonde" til hende.

På garnhylden ligger 5 nøgler Livorno - lækker blød blandingsgarn af bomuld, viskose og hør. Det er nok tiltænkt en lille størrelse på et tidspunkt.

Så et spagt indlæg i lilla

Det har været sjovt at deltage i regnbuelegen. Min opmærksomhed på regnbuens farver er blevet skærpet.

Jeg er blevet opmærksom på, at der godt kunne være flere farver på min palet, end der hidtil har været. Det hele behøver ikke være gråt i gråt.

Det førte til at min grå cardigan fik en orange stribe, som jeg er superglad for.

Så mon ikke der kommer flere farver i mit kommende strik?

Smilla på 5 er ret vild med pink og lilla, så derfor denne poncho til hende.

Tak for initiativet til regnbuelegen Liv

Næste indlæg bliver om min første uldfestival og ja, tingesten var et kyskhedsbælte - passer heldigvis ikke mig ;0)

God søndag og mors dag.

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar:

  1. Arj hvor er det dejligt at du er blevet inspireret af regnbuelegen og mere opmærksom på farverne omkring dig. Det er en sidegevinst, som jeg ikke selv havde tænkt på. Tak fordi du legede med. Det har været en fornøjelse af følge med rundt omkring i Blogville. Dbh. Liv

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.