søndag den 16. marts 2014

Blæsten tog negative tanker - en god byttehandel

Bedst som man lige fornemmede foråret - slog vejret om.
Der er da også nok af indendørs gøremål.
I fredags kom der sørme 2 kg garn ind af døren. Begærligheden kender ingen grænser, og jeg måtte arbejde lidt med mit tankesæt. 1 kg lammeuld og 1 kg i Donegal RAW.
Det gode tilbud er fra min garnpusher. Nu kan der næsten ikke være mere i mit skab.
Helt stresset blev jeg ved tanken, om alt det jeg gerne vil nå - men ikke når - at få strikket vel at mærke.
Se det dur jo ikke, når strik skal være "stressaf". Jeg overvejede kraftigt at melde mig ud af Blogland og alle facebooks strikkegrupper. Der er så meget, der inspirerer og gør mig utålmodig.
Det er sundt at kigge sine tanker efter i sømmene. Nogen gange er det ens egne - nogen gange er det andres - a la hvad mon "de" ikke tænker. "Har du nu købt garn igen - og det får du da aldrig brugt."
"Skulle du nu ikke lige få det færdigt først??????????"
Hm ....sjovt nok er det kun inde i mit hoved, alt dette foregår
Så nu har jeg besluttet "at være med det" og nyde det projekt, jeg har gang i. Jeg har også besluttet, at det slet ikke behøver at være færdigt i denne weekend. Det gjorde godt.
På facebook fik jeg lavet en god deal omkring den lyse lammeuld i natur. Et helt kilo af den, kan måske blive for meget af det gode, selvom den kun kostede 200 kr. Så nu bytter jeg 500 gr med Berit, som også lige har købt i grå. Herligt.
Jeg er kampagneleder for landsindsamlingen for Kræftens Bekæmpelse, så hele lørdagen blev brugt til at få styr på de mange frivillige, der gerne vil være med til at gøre en indsats.
Der skal fordeles ruter - 105 stk.
Ind imellem lavede jeg "min opslagstavle" på Pinterest - både med mit eget strik og strik til inspiration ( uden at blive stresset )
Her kan bruges meget tid.
Endelig lørdag aften kunne jeg sætte mig i stolen og nyde mit dejlige, bløde strik i en dejlig forårsfarve og så kan kulde og blæst rase, så meget det lyster.
Søndag når jeg måske det andet ærme på "lille" Maestro, når jeg får lyst til at slappe af.
Og så glæder jeg mig over hende der opfandt I - cord
God søndag



2 kommentarer:

  1. Imponerende så mange ambitioner ens hjerne kan producere... helt uden hjælp... Kender det alt for godt!!!!!!
    Heldigt du fik styr på din indre strikkedæmon og forvandlet den til et venligt strikkeglad væsen!
    Herligt med byttehandler til fælles fornøjelse..
    Kan se minimaestro vokser... mit har ligget stille; først turen til Middelfart og igår til Meniere Træf hele dagen...
    Men så var det også skønt at komme hjem og slappe af med strikkepindene!
    Strikkeglade hilsner. Anne

    SvarSlet
  2. den fine raglanindtagning du har lavet, hvordan kreerer du den:)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.