lørdag den 15. februar 2014

Update....vinterferiens afslutning

I fredags mødtes jeg med to af mine veninder tilbage fra folkeskolen. Det må vel være mindst 45 år siden vore veje gik i forskellige retninger. Via facebook fik vi kontakt og i fredags mødtes vi så. Skoletiden blev drøftet, klassekammeraterne, vores livsforløb hver især. Snakken gik lystigt.

Hvor var det godt at ses igen. Helt klart vinterferiens højdepunkt.

Besøg af Smilla et par dage blev det også til. Vi fik bagt fastelavnsboller, var i svømmehal og i biffen. Klokkeblomst og Piratfeen - en storslået Disneyfilm.

Yngstebarnebarn fyldte 2 år. Det skulle naturligvis også fejres.

En uge går hurtigt og det har været dejligt med et pusterum med tid til lidt af hvert.

I Fakta fandt jeg denne billige strikkebog af Lene Holme Samsøe:

49 kr - meget billigt set i forhold til, at det fødselsdagskort, jeg købte, kostede 25 kr. Efterhånden har jeg alle hendes bøger købt billigt - for det meste i Netto.

Maestro er næsten færdig, men er på standby, da jeg mangler den hennafarvet alpaka til det sidste. Ærgerligt - for ellers blev den strikket færdig i morgen. Faktisk gik de 30 cm med strik frem og tilbage lettere end jeg forventede. Helt klart fordi jeg tog et par pausedage ind imellem til afprøvning af andre kreative eksperimenter.

Den bliver god den Maestro, tror jeg. Mangler lige rundingen ned bag til, men der til ca 25 gr alpaka.

God weekend til dig, der måtte læse med

 

 

 

 

 

 

1 kommentar:

  1. Så mange fine detaljer der er i den jakke! Kanten, kraven, raglansnittet....

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.