søndag den 2. februar 2014

Maestro.....er mit nye projekt

Her er begyndelsen på mit nye projekt - en i- cord kant.

Starten på den top- down cardigan, hvor der kun er 3 masker at sy sammen til sidst - ellers strikkes alt ud i et.

Det bliver spændende. Udfordringer er der nok af. Opskriften er engelsk og der står, at den er "passende for en strikker med en vis erfaring". Men det kunne jeg jo først læse, da den var downloaded.

Hurra for youtube. Her kan fåes rigtig meget hjælp.

Jeg har strikket Peasycardiganen sidste år. Designeren her er den samme. Heidi Kirrmaier.

Jeg strikker den i farven "Henna" i Blackhill højlandsulden sammen med en tråd alpaka på pind 3.5

På icorden samles masker op til kraven - og foreløbig ser det rigtig ud synes jeg. Strikkefastheden ser ud til at holde, da opskriften naturligvis er i et andet garn.

Blød cardigan er på vej.

Jeg havde lidt svært ved at bestemme mig. Både Høstjakken og Kashmir er jo inn pt Her i den blogverden, jeg følger.

Måske er det et lille oprør mod altid at følge strømmen - denne har jeg ikke set endnu. Den dukkede op på Ravelry i nov 2013 og er netop blevet opdateret her i januar.

Men de to vindere i Blogland kunne godt få lov at komme på mine pinde, når mohairen er i hus hos min pusher :) Flotte er de.

Men nu gælder det så Maestro - som kan strikkes i kort version eller den længere med runding ned bag til, netop som en maestro - jakke.

Hvad synes I om modellen?

Spændende at den kan strikkes ud i et - begyndende med den fine kant.

Jeg må videre med de engelske udtryk og håber, jeg kan blive " maestro" til det.

God søndag her fra

P.S "Hold nu op med at gø op af det forkerte træ" - fra Mads og Monopolet

 

 

10 kommentarer:

  1. Ja hos mig bliver kashmir'en hyllet op, og jeg skal ha mig bestemt for denne elller høstjakken....
    Den er flot med buen bagtil....og garnet er på lager.
    Strikker du med to tråde lammeuld og en tråd kid Mohair?

    SvarSlet
  2. Nej en tråd lammeuld sammen med en tråd alpaka.

    SvarSlet
  3. Jeg synes, at den er super flot og har da også købt opskriften. Garn har jeg også, men der er lige lidt andet, der skal af pindene, inden jeg kan gå i gang. Følger spændt din udgave :-)

    SvarSlet
  4. Vauw - denne trøje er jeg vild med. Faconen er så flot. Skal vist have lageret gennemgået for at se om ikke der kan blive til den i 2014 uden at bryde med nytårsforsættet.

    SvarSlet
  5. Den skal nok blive lækker,hun laver nogle fantastiske modeller,den kunne også godt indfinde sig på mine pinde den model

    SvarSlet
  6. Den ser utrolig flot ud, glæder mig til at følge den ...

    SvarSlet
  7. Jeg vil glæde mig til at følge projektet. Den står bestemt på min ønskeseddel, ISÆR i den grønne:-)

    SvarSlet
  8. Modellen er mega flot. Den kommer i hvert fald med på min liste. Og farven Henna er bare skøn

    SvarSlet
  9. uh, den ser lækker ud.. farven og garnet... modellen er også spændende!
    Hvor henter du de engelske udtryk? jeg har fra Drops og Høxbro, men måske der var nogen bedre?
    Strikkehilsner

    SvarSlet
  10. www.paapinden.dk har en rigtig god ordbog med engelske udtryk. Alt kan vist findes der. Tak for de mange positive tilkendegivelser.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.