søndag den 23. februar 2014

Maestro ... Grande Finale ..... Lige lidt facts

Jeg fik ikke strikket hverken "Høstjakke" fra Pickles eller Isagers Kashmir i denne omgang.

Men jeg fik strikket " Maestro" designet af Heidi Kirrmaier - købt på Ravelry. Engelsk opskrift.

Den har været let at strikke og har mange fine detaljer, som jeg nød undervejs.

Godt i gang kom jeg til at mangle alpaka, men hjælpen er hurtig i dette univers. Tak Helle.

I- cord i mange versioner fik jeg lært. Den startede med en i- cord kant. Her blev maskerne til kraven samlet op.

Opskriften var ikke vanskelig. Her er Maestros nederste kant påbegyndt. Så vendestrik kom der også styr på.

Her fik jeg dog det knock - out, jeg plejer at få. Det gik galt med tællingen i vendestrikken, hvilket resulterede i, at jeg i går måtte trevle op og begynde forfra i retstrik. :(

Når jeg skriver plejer, så tror jeg ikke, jeg kommer igennem en opskrift, uden undervejs at måtte trevle op.

I- cord aflukning og nu hænger den her - eller det vil sige - i skrivende stund ligger den i vaskemaskinen, så den jeg bliver lagt i de rigtige folder, så kraven kommer til at sidde pænt.

Men jeg kunne ikke vente med at præsentere den - her kommer de sidste facts:

Jeg har strikket på pind 3.5. Pind 4 til kant i krave og aflukning.

Jeg har fulgt opskriften.

Farven er Henna i Blackhill Højlandsuld en tråd sammen med en tråd henna alpaka fra garnudsalg.dk

Den vejer 448 gram fordelt med 264 gr uld og 184 gr alpaka

Jeg har strikket den i str M2

Det kan jeg forøvrigt godt lide ved Heidi kirrmaiers opskrifter - hun opererer med to størrelser, hvilket passer mig godt, da jeg er en mellemting mellem M og L

Nu fortryder jeg naturligvis, at jeg ikke strikkede den i en forårsgrøn, men garnet var på lager, så nu er efterårstrøjen klar!

Men måske skulle jeg strikke en i en kort version, som er indeholdt i opskriften. Det bliver så ikke en Maestro, men en i ridejakke - facon.

Egentlig burde yngste datter have en Maestro. I fredags afleverede hun sit Masterspeciale på Syddansk Universitet i Odense. Så nu er hun Cand. Public A

Det fejrede vi naturligvis med en god frokost og en gåtur langs åen i Odense bag om Zoo, hvor tigeren fik sig en middagslur udendørs

God søndag

 

9 kommentarer:

  1. til lykke, den er bare endt så godt, og jeg vil da rigtig gerne få et billede af den på, når den er blevet tör.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Det har været en fornøjelse at følge med på sidelinien. Den er blevet så flot :-)

    SvarSlet
  3. Den er meget flot og så mange fine detaljer. Hendes opskrifter vil jeg kikke nærmere på.

    SvarSlet
  4. Den er bare blevet super flot. Jeg får jo helt lyst til selv at gå igang. ;-) Tak for en god blog!

    Bodil
    (har lige lidt svært ved at finde ud af hvordan man kommenterer i dette system)

    SvarSlet
  5. Dejlig trøje. Sådan een tror jeg, at jeg mangler :-)

    SvarSlet
  6. Inspirerende føljeton. Man siger vist, at djævlen ligger i detaljen... det gav gav så en tur i bak-gear! Smukt resultat.
    Og tillykke til datteren!

    SvarSlet
  7. Ja, den er virkelig fin og jeg kan fornemme, at det er et dejligt strikketøj :-) Tillykke med din datter :-)

    SvarSlet
  8. Smuk trøje, og jeg håber da henna kan bruges i foråret, for jeg er i gang med en anden Kirmaier-model i blå, hvor henna skal være kontrast. Vil gerne se den på efter vask, for jeg har også luret lidt på den korte model :)

    SvarSlet
  9. Tak for alle jeres positive kommentarer - næste indlæg må så blive med indhold - har desværre ikke en gine, for jeg hader at blive fotograferet. Godt der kan beskæres.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.