mandag den 10. februar 2014

60.000 kilometers eftersyn....

I går legede jeg med garn, farvesammensætning osv. Kashmir lurer i baghovedet. Det gør Høstjakken nu også.

Jeg brugte lang tid på prøver og i- cord opslagning

Den endte dog i frustration. Opslagningen gik godt nok, men efterfølgende pind blev træls. På nettet kunne jeg se, at flere døjede med samme problem. Men af erfaring bliver man klogere. Jeg skulle have gjort, som på Maestro. Lave i- corden og bagefter samle maskerne op i den.

Efter flere timers garnleg kom jeg dog ikke nærmere en afklaring. Så nu må jeg hellere koncentrere mig om Maestro, som nu er nået til det kedelige - nemlig kroppens 30 cm og her er der lige så mange vrangmasker, som der er retmasker. Man bliver lidt forvænt med kun at strikke ret, når man strikker top- down på rundpind.

Men man kan vel blive Maestro i frem og tilbage :) - men tankerne har det med at kredse om nye projekter.

Kedeligt er det. Frustration meldte sig også. Jeg har ikke nok alpaka.

På garnudsalg hvor det er købt var der intet på hjemmesiden - det var der fornylig!

Efterlysning - heldigvis er min garnpusher serviceminded. Han tryllede lige lidt frem, så nu kan jeg trygt fortsætte. Da jeg købte garnet var det oprindeligt til "Sommersky" - en cardigan Liselotte arbejdede i at ville udgive. Den er dog ikke blevet færdig, så nu bliver Henna brugt til Maestro - men det er jo en noget længere cardigan - ellers plejer jeg nok at købe rigeligt garn. Jeg kommer nok til at mangle ca 30 gr

Ellers er de korte ferier også tid til et eftersyn af diverse ældre dele.

I dag var jeg hos optikeren til synsprøve - det er to år siden sidst. Synet var stort set uforandret, så brillerne kan holde et år endnu. ( så er der til lidt mere garn)

På fredag er det screening for livmoderhalskræft. Tandlægen kunne desværre først i næste uge :)

Rart når det er klaret.

Dagen i dag startede med nybagte boller og en konstatering af, at det er blevet lysere om morgenen, når det er min sædvanlige stå op tid.

Udenfor glæder jeg mig over forårsbebuderne

Vinterferie er en skøn opfindelse.

God uge 7

 

 

 

 

1 kommentar:

  1. Nu må du hellere få en kommentar til - jeg kommenterede lige på dit sidste indlæg, da der poppede et nyt op :-)
    Man kan ærgre sig gul og grøn over al den tabte tid eller se at komme videre og lære af erfaringen og det ser ud til, at du hurtigt kan se det positive :-) Jeg blev også helt overrasket over vintergækkerne i morges - det er en dejlig tid, vi går i møde :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.