søndag den 12. januar 2014

Ærgelser og glæder....

Efter to Tempelblomster og bøvl med Hr. Trøje (godt navn fra en af mine læsere)

ja, så trængte jeg lige til noget småt......

Det kom der denne lille vest ud. Jeg faldt for den på grund af den fine kant.

Str. 2 år strikket på pind 3.5

Mønsteret findes i " Knit for your kid" af Susie Haumann

Den vejer kun sølle 79 gram.

Enderne blev hæftet her til morgen over morgenkaffen.

Men så sidder jeg faktisk og er ærgerlig og småsur. Ikke lige det, der ellers ligger til mig, når jeg er optaget af noget, jeg kan lide.


Jeg er i gang med en lille Alfred. Jeg bruger det originale garn Livorno, som er utrolig lækkert og blødt, men også pebret i pris i forhold til, hvad jeg er vant til.

Mønsteret er til en glatstrikket bluse, men kan det virkelig passe, at strukturstrik tager så meget mere.

Jeg strikker str. 1 år i ensfarvet og faktisk står der, at så er 3 nøgler nok. Det købte jeg så på nettet. 50 kr i porto.

Hurtigt ser jeg det ikke er nok. Bestiller et nøgle mere plus lidt andet garn. 50 kr i porto.

Nu sidder jeg her og vejer - og kan se, jeg ikke har nok alligevel i de fire nøgler.

Øv, enten skal jeg meget mod min vilje bestille endnu et nøgle og ofre 50 kr i porto - eller også trevle den op.

For pokker da også. Jeg godtager, at struktur kræver lidt mere - men så meget ekstra?????

Midt i surheden ringede min dejlige datter og sagde: Nu skal vi lege

Hun havde lige fundet en fin app til mig med sjove effekter - og vi er tosset med at lege.

Se, det hjalp på humøret.

Nu vil jeg ud og nyde solen enten på gåben eller cykel

God søndag til dig, der læser med her

 

1 kommentar:

  1. Den ser ellers godt ud, den lille bluse i struktustrik. Men med det garn og al den porto ender det sørme med at blive en lille dyr bluse også :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.