tirsdag den 28. januar 2014

Er i proces...eller hvordan jeg drømmer videre

Hr. Trøje bliver ikke en UFO.
Jeg er opdraget til at man gør en ting færdig, før man starter på noget nyt. Det er nu ikke derfor, for på det punkt er jeg ikke så lydig - og jeg må ret ofte tage en kamp med den "indre stemme".
Hr. Trøje er allerede forsinket i forhold til, at det var en fødselsdagsgave pr. 1. dec 2013, men da var der et par julegaver, der skulle gøres færdig - nemlig Sydfrugter og Tempelblomst. Den sidste strikkede jeg så lige en til af efter 24. Dec.
Der har været overspringshandlinger her i januar i form af små projekter i form af vest og børnetrøje.
I aftes fik jeg strikket et ærme - men jeg drømmer selvfølgelig videre, og utålmodigheden vibrerer.
Jeg kigger på lageret - for jeg må nok hellere bruge af det (har nok også noget med opdragelsen at gøre)
Mange i Blogland har lavet Kashmir cardigan af Helga Isager.
Jeg drømmer lidt i en variant af denne.
Jeg kan godt lide farvespillet, men den skal være en kortere udgave. Hvis altså det skal være den.
Hvis jeg bruger disse grønlige/ blålige nuancer sammen med min sorte Lakrids i højlandsuld, så vil jeg også have en UFO mindre. Garnet købte jeg til Fur af Annette Danielsen, men den har jeg vist opgivet. Jeg har ikke lige den mohair på lager, der vil kunne passe. Men måske kan den undværes eller erstattes af en sort alpaka, som jeg købte sammen med lakrids- ulden.
Det må komme an på en strikkeprøve, hvis.....
Det kunne være ret oplagt at få disse nøgler brugt, for jeg har netop kun 50 gr af hver
Hvor mange flere drømme og muligheder mon der når at komme op, mens jeg strikker det sidste ærme.
I hvert fald er der lagt op til påbegyndelse af et nyt projekt i weekenden.
Nu skal der lige klares et par lange arbejdsdage først, men derfor kan drømmerierne godt fortsætte.
Hvor er det en dejlig proces.....
Må du have gode drømme sådan en kold tirsdag.

2 kommentarer:

  1. Åhhhh... hvor jeg kender det.... Så mange ideer og så lidt tid! Jeg kan i hvert fald ikke nå at strikke lige så hurtigt, som jeg får nye ideer! Jeg er også inde og kigge på lageret... de farver kunne passe til... og de ville være fine til....
    Som du skriver en dejlig proces... der ofte giver endnu flere "griller"
    Snevejrsstrikkehilsner fra Holstebro

    SvarSlet
  2. Hov, sådan en lang strikket cardigan kunne godt være et ønske en gang :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.