fredag den 4. oktober 2013

Sjov bemærkning ... eller hvordan børn bare er logisk tænkende

Smilla på 5 har mange gode bemærkninger. Desværre får jeg dem ikke altid skrevet ned. Når hun er her på besøg, kan hun rigtig godt lide at besøge "min" skole. Vi har ofte været i biologilokalet, hvor alle de udstoppede dyr står. Vi har talt om, at de har været levende - altså ægte i virkeligheden, som lige nu ligger hende meget på sinde. Det ægte og det uægte. Jeg har også forklaret om det at udstoppe dyr.

Om det er herfra eller andetsteds fra - i hvertfald havde hun i går fortalt om en pige - ikke meget større end hende selv, som havde fået en VIRKELIG ÆGTE mobiltelefon. Men konstanterende sagt til sin far: "Min er jo bare udstoppet." :(

Herligt!

Jeg har haft et par gode dage arbejdsmæssigt. Kun et par møder om eftermiddagen, men ellers undervisningsfri om formiddagen. Det betyder, at nogle hængepartier er ryddet til side.

Tjansen som bagvagt i tilfælde at sygdom hos kolleger har været min, så det var op og være klar til sædvanlig arbejdstid - og heldigvis ringede telefonen ikke.

I morges stod jeg op til denne smukke solopgang fra køkkenvinduet.


Så kunne jeg sidde der med min kaffe og mit strikketøj indtil kl. 8. God morgen.

Jeg startede på en poncho i onsdags - og den er lige straks færdig. Det er Paula af Lene Holme Samsøe fra bogen "Mere feminin strik".


Jeg tænker, at den lige er det jeg mangler til at varme nakke og skuldre. Blød, let og lækker er den i højlandsuld og mohair - en tråd af hver.

Oktober er fødselsdagsmåned i familien. I aften er det en 50 års dag, der skal fejres. Det er med dansesko! I morgen bliver mellemste datter 31 - det er mere stille og roligt og til frokost.

Og lige om lidt kommer der flere runde dage ....... og et par skæve.

Det er en god måned - en efterårsferie er på vej.

Der er meget at glæde sig over og til.

God weekend

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.