søndag den 6. oktober 2013

Poncho færdig....

Paula - poncho fra Lene Holme Samsøes bog "Mere feminin strik"

 
På pinde nr. 6 går det hurtigt. Starten gik i onsdags og jeg har bestemt ikke strikket hele tiden. Jeg kan godt lide at strikke noget ind imellem, der giver hurtigt resultat. Ponchoen er blevet dejlig blød og meget let. Den vejer kun sølle 128 gr. Ingen monteringsarbejde ud over to ender, der skulle hæftes. Den kan vendes.
 
 
 
Når kulden for alvor sætter ind, så skal jeg ikke fryse om nakke og skuldre. Dens længde slutter lige under albuen, så hænderne er fri.
 
Jeg har brugt 45 gram af Kid Mohair Silk og 83 gram Blackhill højlandsuld - en tråd af hver. Nu skal den lige vaskes let, så er den klar til brug.
 
Skønt oktobervejr til en god søndags-gåtur
 
God søndag


5 kommentarer:

  1. Hvor er den flot og lige sagen i denne tid :-)

    SvarSlet
  2. Så fin. Vil også have en poncho på mine pinde meget snart. De er så dejlige

    SvarSlet
  3. Er den nem at strikke for en som mig, der ikke er erfaren ud i mønsterstrik ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg sagtens du vil kunne. Den er meget enkel og hurtig at strikke. Ellers må du spørge.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.