søndag den 20. oktober 2013

Min efterårsferie ....2

Min veninde har et sommerhus ved Holbæk fjord. Det har hendes datter også. Denne gang boede vi i datterens. Her mødtes vi i stille natur og til hyggesnak, brændeovn, rødvin, strikketøj og alt var som før i tiden. Hvor er det længe siden, vi har undt os sådan et par dage uden forstyrrelser.


 Min veninde fyldte 60 år et par dage forinden. Der blev samlet op på minderne fra de sidste 40 år. Livet var til refleksion bagud og forud. Vi er begge på arbejdsmarkedet endnu, men snart lurer "friheden" lige om hjørnet - hvad så?


 Vejret var skønt og eftermiddagskaffen kunne nydes udendørs.




 Hvor er det værdifuldt at have kendt et menneske i så mange år. Vi holder af - og holder ved hinanden. Vi er hinandens arkiv - vi finder situationer frem, som jeg troede glemt. Især husker min veninde ting, som jeg har glemt eller fortrængt. Vi taler ærligt - siger tingene, som de er.

Jeg er så taknemmelig for disse dage i oktober.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.