torsdag den 15. august 2013

Uden mad og drikke.....

Undervisning af tre ADHD - børn, som alle havde fået det forkerte ben ud af sengen fra morgenen af.

Derefter møde på møde.

Sidst på eftermiddagen til fødselsdagskaffe hos kollegaen. Dvs. Kaffe har jeg ikke drukket længe - det smager mig ikke for tiden.

Efter sådan en indendørs dag kan behovet for en løbetur kommer over mig.

Så 5 km blev tilbagelagt i adstadigt tempo.

Sådan gik den torsdag. Nu er det tid til selvforkælelse. Det er løbeturen også - dog mest bagefter.

For tiden går jeg lidt op i at udvide mit mad - repertoire.

Jeg kan godt lide at portionsanrette maden - og der må gerne være farver på.

Sådan så min aftensmad fx. ud:

Det er et stk. Grøntsagsfladbrød med torskerogn på spinatblade.




Nu da arbejdslivet er begyndt skal der også madpakke til.

I denne uge har jeg lavet 8 fladbrød, som jeg bruger i stedet for brød

Dernæst fik jeg lavet nogle pizzaer, hvor "brøddelen" er bagt af reven ost rørt sammen med æg. Lækkert til en forandring.






Jeg forsøger at afbalancere mit blodsukker ved at undlade brød, sukker og stivelse.

Måske er det blot en dille i en periode - måske fortsætter jeg.

Nu er det strikketid. Græshoppetrøjen venter.

Må du putte det indenbords, som gør dig godt.

3 kommentarer:

  1. Uha hvor jeg føler med dig, som mor til en søn med adhd, så er det godt med frisk luft når du kommer hjem. Vi spiser også lidt ala lchf her i huset, det giver en anden mæthed,

    SvarSlet
  2. Heldigvis er det sjældent, der er sammenfald mellem de kære børns udbrud. Det kører faktisk rigtig godt, når der er ro og struktur på. Men de er lige startet i 3. Klasse og har fået noget længere skoledage. - ikke den bedste cocktail, når der er uro i rumpetten :)
    Ja, proteinmad og grønt er jeg enig i, holder en mæt på en god måde og i længere tid. Hvordan går det med din flotte, farverige trøje?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig der SKAL være ro og struktur,min søn er voksen nu,men kan sagtens huske hvordan det var.Jeg er næsten nået til ærmerne,den skal være med raglan,så jeg skal snart have strikket ærmer,og så samle ,jeg er spændt på det med raglan for det er der ikke i opskriften,så der må freestyles lidt,der kommer snart update på blog,og ikke bare på instagram.

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.