tirsdag den 2. juli 2013

Luksusudgaven af en god morgenstart

Jeg elsker disse sommerferiemorgener. Jeg vågner tidligt. I dag lidt i seks. Så ligger jeg og lytter til alle morgenlydene. Vinden i træerne. Fuglene.

Så lyttede jeg lidt til Mads og Monopolet fra i lørdags på iPod. Øv, de holder sommerferie, indtil Skanderborg Festival i august.

Når det så er tid at rejse mig - hejser jeg elevationssengen op, henter mig en kop kaffe, sidder og surfer lidt på IPad.

Der spilles Word Feud og Quiz Battle. Der læses blogge. Der kigges Facebook.

I dag skal jeg først noget kl. 13. Frisør.

Så der er lang tid til, at jeg behøver at komme i tøj, som andre kan møde mig i. Jeg tudser rundt i mine dejlige natbukser. En lækker blød kvalitet fra Femilet.



Bedst af alt er dog mine sokker.

En dejlig julegave fra datteren på Amager. Hun har købt dem på Christiania. De er så store og tykke, at de vanskelig proppes ned i noget fodtøj. Lune er de, når jeg sidder i udestuen og strikker tidlig morgen eller aften.



Op af dagen kan de smides, hvis solen også besinder sig på at stå op. Da bliver marmorgulvet lunt at gå på med bare tæer.

Sådan en alene - hjemme formiddag i denne afslappede påklædning uden tanke for farvesammensætning - det er en morgen i luksusklassen.

Og det er kun begyndelsen på 2. feriedag.

God tirsdag


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.