mandag den 24. juni 2013

Le Mans i strikning

Lørdag og søndag strikkede jeg omgang på omgang. Le Mans kørte i baggrunden - det var også omgang på omgang. Ret trivielt.

3 ærmer blev det til - det første blev trevlet op igen. Men nu er min Peasy færdigstrikket - klippet op - og monteret - klar til uldvask.

Her er den:






For første gang har jeg:
- strikket efter engelsk opskrift og alligevel ikke slavisk
- strikket hulmønster
- klippet op efter at have strikket på rundpind

Jeg lavede lange ærmer i stedet for 3/4 - og lavede indtagninger.

Det er dog imponerende, at man kan tage to stykker garn og et par pinde og så få sådan et resultat efterfølgende. Ja, jeg er da ikke så lidt stolt :)

Jeg strikkede medium på pind 4 - kanter 3.5

Garnforbrug: 180 gram Blackhill højlandsuld - lys lammeøre




Og 124 gram alpaka - farve blågrå




Det er svært at finde de rigtige knapper. Jeg er ikke tilhænger af, at det er knapperne, der kommer med trøjen - på den anden side, skal de også kunne give et sidste piiiift. På billedet ser mine lilla ud - de er nu mere i tone med alpakaen. Hvad synes du om valget?

Her lige før opklipning - her fik jeg varmen




Og vupti - det gik så fint



Jeg er så glad for min cardigan :)

4 kommentarer:

  1. Sådan,flot gået,den er da bare blevet super lækker,og ja uha man tror næppe sine egne øjne når man har klippet imellem de hæklede kanter,det er bare så fin en kant man får i forhold til de maskinsyede.Jeg syntes dit valg af knapper er fint.

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet flot, det er altid skønt at afprøve nye teknikker ikke mindst når resultatet bliver så godt.

    SvarSlet
  3. Den er blevet rigtig fin, sjovt med den metode at hækle og så klippe så nemt det år og godt det bliver. Et flot resultat du godt kan være stolt af :-))
    Majbritt

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.