onsdag den 12. juni 2013

Hjælpeløst ser det ud....

Det minder mig om håndarbejde i folkeskolen, da man lærte at strikke. Måske forsøgte man sig med et halstørklæde til sin dukke. Ujævnt var det. Og bredden holdt ikke hele vejen.

I aftes strikkede jeg denne strimmel. Det er højre forkant bane 1 til model Fur fra bogen: Kunsten at strikke en ø. Det ujævne er taljeindtag.




Modig har jeg været i dag. Jeg har købt en opskrift på engelsk. Så jeg er ved at lære de engelske betegnelser at kende. Mange har strikket cardiganen Peasy på de blogge, som jeg læser og jeg tillader mig at spørge om hjælp, hvis det er. Modigt er det selvfølgelig også, at jeg ikke helt har tænkt at følge opskriften, men vil strikke den på rundpind for så at bruge en ny metode til at klippe den op med - uden brug af symaskine - men hækling i stedet.

Jeg elsker nye udfordringer og måske har jeg taget munden for fuld. det vil vise sig.

Nu vi er ved det engelske:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.