lørdag den 2. februar 2013

Solen skinner.....

I dag er solen fremme. Dejligt. Løbeskoene kom desværre ikke frem. Dagen i dag står i festlighedens tegn. Først damefrokost med kollegaer, senere ud at spise en god bøf og derefter Kim Larsen koncert. En julegave. Det var nok ikke den koncert, jeg selv ville have valgt. Men nu vil jeg tage det som en oplevelse.

Strikkeriet er ikke gået i stå. Men der lå en påbegyndt babytrøje, som aldrig var blevet færdig. Den var oprindelig tiltænkt første barnebarn, som nu er 4½. Nu bliver lillebror 1 år her i februar, så pludselig tog pindene ved mig. Jeg trevlede op og strikkede en lille trøje, som snart er færdig. Det har dog været et være bøvl, da ærmene kom på rundpind. De er strikket på strømpepinde, og det virkede temmelig stramt. Men nu er jeg så langt i raglanindtagningerne, at det kører. Den grønne trøje til min datter er derfor lige lidt i baggrunden, men den er hurtig at strikke. Spændt på resultatet, da noget er strikket af nyt garn og noget af det optrevlede. Håber en vask kan afhjælpe ujævnheden. Men i dag bliver der ikke tid til strik. Der er kommet hønsesnak, god mad og god Nr. Snede vin i mellem. I morgen er der atter tid. Og tankerne kredser meget om næste projekt - hvad skal det mon være?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.